loading...
مشاوره تبلیغاتی
مجید قنبرپور بازدید : 129 چهارشنبه 24 تیر 1394 نظرات (0)

تبلیغات محیطی

در هر صنعتی که فعالیت می‌کنیم یکی از اصول و مهم‌ترین بخش‌هایی که برای رسیدن به موفقیت باید در نظر بگیریم این است که چگونه با انجام تبلیغات تاثیر گذار، طیف وسیع‌تری از مشتریان را به خود جذب کنیم. این که یک فرد از روی یک تبلیغ ساده در تلویزیون یا بیلبوردهای تبلیغاتی سطح شهر، به خرید محصولات ما یا استفاده از سرویس‌هایی که ارائه می‌کنیم، جذب شود اقدام بسیار مهم و هنرمندانه‌ای است که هر کسی نمی‌تواند به خوبی از عهده آن برآید.

صنعت تبلیغات در عرض سال‌های اخیر با استفاده از فناوری‌های روز جهان که به تمامی شاخه‌ها نفوذ کرده‌ و تاثیر گذاری بیشتری داشته است. با قدرتمندتر شدن رسانه اینترنت و افزایش تعداد کاربران آن، طیف وسیعی از تبلیغات از طریق این بستر امکان پذیر شد به گونه‌ای که یک شاخه جداگانه با نام اینترنت مارکتینگ شکل گرفت که خودش شامل زیر مجموعه‌های دیگر نظیر تبلیغات هوشمند در شبکه‌های اجتماعی، ایمیل مارکتینگ، بهینه سازی موتورهای جست‌وجو و تبلیغات کلیکی یا بنری هوشمند بود. اولین شرکتی هم که در این زمینه گام برداشت، گوگل بود که از این راه توانست پول بسیار زیادی را به جیب بزند.

به هر حال اهمیت صنعت تبلیغات بر هیچ کس پوشیده نیست به گونه‌ای که بسیاری از شرکت‌های موفق در جهان اعتقاد دارند که در سال‌های اولیه به راه اندازی یک کسب و کار شاید اصلا غیر منطقی نباشد که شما چیزی در حدود ۶۰ درصد از درآمد خود را صرف هزینه‌های مربوط به انجام تبلیغات موفق بکنید زیرا آورده‌ای که برای شما دارد بسیار بیشتر از این حرف‌ها خواهد بود.

در سال‌های اخیر که بیشتر سعی بر هوشمند سازی تمامی بخش‌ها شده است، تبلیغات و زیر شاخه‌های مختلف تبلیغاتی هم تا حدود زیادی سعی بر این داشته‌اند که هوشمند عمل کنند. در این میان تعدادی از شرکت‌ها یا دانشگاه‌ها تیم‌های تحقیقاتی در این راستا تشکیل داده‌اند و در قالب این تیم‌ها پروژه‌هایی مبتنی بر داشتن یک رفتار هوشمند تبلیغاتی در مقابل مردم مختلف در سنین گوناگون و با جنسیت‌های متفاوت، در نظر گرفته شده است.

تبلیغات محیطی

کنترل مشتری در دست صاحبان تبلیغات

بسیاری از کارشناسان معتقد هستند که با به کارگیری تبلیغات هوشمند، شرایط به گونه‌ای تغییر پیدا خواهد کرد که مردم به شدت تحت تاثیر این دسته از تبلیغات قرار خواهند گرفت و به این ترتیب تاثیر گذاری آن‌ها به قدری خواهد بود که فروشنده یا تولید کننده به آسانی مشتری‌ها را کنترل خواهد کرد.

آقای ویکی رابنو که مدیر دفتر سنجش تامپا و همچنین از مدیران تولید فناوری تبلیغاتی پیگیرنده است در این رابطه می‌گوید: این امکان وجود دارد که یک نمایشگر یا بیلبورد تبلیغاتی برای عده‌ای از مردان تبلیغ یک موتور سیکلت را پخش کند در حالی که اگر به همین جامعه مردان، زنان یا کودکان هم اضافه شوند آن تبلیغ به آگهی یک مینی ون تبدیل شود. به روش استفاده از تبلیغات، کنترل فعال تجارت گفته می‌شود و شما به وسیله تبلیغات هوشمند می‌توانید به آسانی مردم را هدف قرار دهید.

البته صنعت تبلیغات پی‌گیرنده یک صنعت بسیار جدید و نوپاست و هنوز هم بر سر چگونگی اجرا و ارجاع آن، یک توافق رسمی وجود ندارد. این ماجرا به گونه‌ای است که هنوز بر سر نام این شیوه از تبلیغات هوشمند هم یک توافق نهایی صورت نگرفته است و برخی از متخصصان آن را چهره خوان، چهره شمار، پی‌گیر نگاه یا به صورت کلی‌تر، سنجش مخاطب براساس چهره می‌نامند.

آقای جک سالیوان هم که مشاور تبلیغاتی و جزو مدیران ارشد استارکام آمریکا است، معتقد است که این فناوری هر چه که نامیده شود، سازندگان تبلیغات به سمت آن هجوم خواهند برد و به احتمال زیاد در سال‌های آینده تمامی کشورهای پیشرفته به سمت آن حرکت خواهند کرد. در این سیستم در زمانی که فردی در حال تماشای نمایشگر است، تصویر او گرفته می‌شود و یک رایانه سریعا آن تصویرها را تحلیل می‌کند. سازندگان و مجریان این سیستم اصرار دارند که هیچ چیز ذخیره نشود و هیچ اطلاعات هویتی به تصویر ارتباط پیدا نکند تا کاربران یا همان مردم عادی نسبت به این سبک از تبلیغات حس منفی پیدا نکنند. سازندگان می‌گویند که این سیستم نسبت به دوربین‌های نظارتی که همه چیز را ضبط می‌کنند، بسیار کمتر در حریم خصوصی افراد سرک می‌کشد و در حال حاضر هم روی این موضوع کار می‌شود که کل ماجراهایی که به شکستن حریم خصوصی افراد مربوط می‌شود، مشکلاتش حل شود.

اما این که سازندگان این سیستم بگویند (ما به بدی بقیه نیستیم)یا این که ما کمتر سرک می‌کشیم و کمتر وارد حریم خصوصی افراد می‌شویم، معنای خاصی برای مردم ندارد و همین حرف‌ها هم خودش باعث از بین رفتن اعتماد مردم به این سیستم‌ها می‌شود به گونه‌ای که شاید به شرایطی برسیم که در آن زمانی که فردی از جلوی یک بیلبورد تبلیغاتی عبور می‌کند، نگاهش را دزدیده و سرش را پایین بیندازد تا مبادا گرفتار این جریان شود.

آقای لی تیان که از وکلای ارشد یک گروه آزادی شهروندی با نام بنیاد مرز الکترونیک در سان فرانسیسکو است، در این رابطه می‌گوید: به هیچ وجه کافی نیست که سازندگان این سیستم بگویند که ما به بدی دیگر سیستم‌ها نیستیم، با توجه به این که به هر حال یک دوربین تصویر شما را گرفته و آن را بررسی می‌کند، نوعی نابودی تدریجی حریم خصوصی مردم را شاهد خواهیم بود. به همین دلیل برای این که اعتماد بیشتری بین مردم و این سیستم از تبلیغات هوشمند شکل بگیرد این تصمیم گرفته شده است که تنها و فقط تنها با استفاده از اجازه و اطلاع خود مشتری، از این سیستم استفاده شود و در غیر این صورت فرد اجازه اعتراض داشته باشد.

همچنین سازندگان تبلیغات موظف خواهند بود که به مشتریان خود بگویند که چه جزئیاتی از اطلاعات مربوط به آن‌ها را و به چه صورتی این اطلاعات را قرار است جمع آوری و استفاده کنند. در زمانی که این فناوری در آینده‌ای نه چندان دور در تمامی کشورها به کار گرفته شود باید مسائل مربوط به حفظ حریم خصوصی هم جدی‌تر رعایت شود و اگر از اکنون سازندگان زیر ساخت‌های مربوط به آن را در نظر نگیرند در آینده دچار مشکلات اساسی خواهند شد.

منبع : فرابیلبورد

www.FaraBillboard.com

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 87
  • کل نظرات : 2
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 7
  • آی پی دیروز : 18
  • بازدید امروز : 27
  • باردید دیروز : 33
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 122
  • بازدید ماه : 313
  • بازدید سال : 1,410
  • بازدید کلی : 26,985